Tirsdag 11. juni samlet vi i Kakadu folk innen finanssektoren til et digitalt webinar. Sammen med representanter fra BankID og SpareBank 1, utforsket vi hvordan Kakadu har bistått dem i deres arbeid med digital inkludering.
På vårt nylige webinar avlivet vi tre populære myter rundt digital inkludering: "Det gjelder jo bare de eldste", "Problemet er ikke SÅ stort for oss", og "Vi har gode designere som ivaretar dette selv". Vi belyste hvordan disse misoppfatningene kan hindre reell fremgang i å gjøre digitale tjenester tilgjengelige for alle. Bjørn Granlund, Head of Marketing i BankID Bankaxcept, delte hvordan BankID har hjulpet 370 000 personer med brukerveiledninger, og avslørte nøkkelen til økt praktisk gjennomføringskraft blant en kundegruppe som ofte trenger litt ekstra oppfølging.
Videre presenterte Andreas Sandvold, Produktsjef Betaling i Sparebank1 SR-bank, hvordan de håndterte overgangen fra engangskode-app til BankID-app på en inkluderende måte. Med over 50 000 kunder som fikk den hjelpen de trengte, viste dette seg å være en suksesshistorie i digital inkludering. Tina Rødland gav en innføring i samarbeidet og hvordan fremgangen og suksessen måles.
Se webinaret her
Vurderere du å hjelpe med det digitale kompetanseløftet?
Ønsker du å vite mer om samarbeidet vårt med BankID eller SpareBank 1 eller vil vite mer om Kakadu? Ta kontakt så kan vi se på hvordan din bedrift enkelt kan jobbe med digital inkludering. Kom i kontakt med oss her